دستمزد نصابان آسانسور 1403

نصب صحیح آسانسور منجر به کاهش هزینه‌های سرویس آن در طولانی مدت می‌شود. بنابراین، برای انتخاب نصاب آسانسور حساسیت بیشتری به خرج دهید.

امروزه نمی‌توان ساختمان‌ها را بدون وجود آسانسور تصور کرد. خصوصا در ساختمان‌های چهار طبقه به بالا به جهت سهولت رفت و آمد افراد باید مجهز به یک آسانسور باشند. هزینه‌های ساخت و تجهیز ساختمان‌ها همواره یکی از دغدغه‌های اصلی بوده است و با توجه به این که کار نصب آسانسور هم یک فعالیت تخصصی است، بنابراین باید با دقت و کیفیت بالاتری انجام داد. با توجه به این که هزینه‌های نصب آسانسور همواره یکی از دغدغه‌های مالکان ساختمان‌ها و کارفرمایان بوده است، در این مقاله در مورد دستمزد نصابان آسانسور صحبت می‌کنیم و عوامل موثر بر هزینه‌های نصب آسانسور را با هم بررسی می‌کنیم. 
همانطور که گفته شد، نصب آسانسور یکی از کارهای تخصصی است که فقط باید توسط یک متخصص باسابقه آسانسور انجام شود. به دلیل پیچیدگی و تنوع قطعات و فرآیندهای نصب بهتر است فرآیند نصب و تجهیز آسانسور را به یک شرکت فعال آسانسوری سپرد. یکی از بهترین شرکت‌های آسانسوری در مشهد شرکت اوج لیفت است که بیش از دو دهه در زمینه نصب و سرویس انواع آسانسور فعالیت می‌کند. 
نصب صحیح آسانسور منجر به کاهش هزینه‌های سرویس آن در طولانی مدت می‌شود. بنابراین، بهتر است برای انتخاب شرکت یا نصاب جهت راه اندازی صفر تا صد آسانسور حساسیت بیشتری به خرج دهید. 

نصاب آسانسور
محاسبه دستمزد نصابان آسانسور

احتمالا برای نصب صفر تا صد آسانسور باید از چند فرد متخصص کمک گرفت. از آنجایی که هماهنگی‌ها و هزینه‌های نصب آسانسور ممکن است زیاد شود، بنابراین موضوع کم اهمیتی در روند ساخت و تجهیز ساختمان به شمار نمی‌رود. 
فرآیند نصب آسانسور به دو بخش کلی نصب الکتریکال و نصب مکانیکال آسانسور تقسیم می‌شود. معمولا نصاب آسانسور در یکی از این دو بخش تخصص بیشتری دارد. در مورد دستمزد نصابان آسانسور نمی‌توان پاسخ یکسانی ارائه داد چرا که این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد. در ادامه برخی از عواملی که بر هزینه نصب آسانسور تاثیرگذار هستند را معرفی می‌کنیم:


عوامل تاثیرگذار بر دستمزد نصابان آسانسور

سفارش‌های نصب آسانسور با توجه به عوامل متعددی قیمت گذاری می‌شوند. این عوامل تاثیرگذار عبارتند از :

  • تاسیسات ساختمان

  • ابعاد ساختمان موردنظر

  • تعداد طبقات و تعداد دفعات توقف آسانسور

  • ظرفیت آسانسور 

  • محل نصب آسانسور

  • نوع و سیستم آسانسور

  • قطعات خاص به کار رفته در تجهیزات آسانسور

  •  الزامات خاص پروژه 
    دستمزد نصابان آسانسور1403 

هزینه نصب آسانسور خانگی

همانطور که می‌دانید نصب آسانسور خانگی یا هوم لیفت به جابجایی بهتر افراد در منازل با متراژ بالا کمک می‌کند. علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا هزینه نصب آسانسور خانگی به وجود یا عدم وجود فضای لازم برای نصب آسانسور بستگی داشته باشد. بدین ترتیب که اگر فضای مورد نیاز برای نصب این آسانسور محدود باشد، دستمزد نصاب آسانسور و زحمت آن بیشتر می‌شود. اما اگر فضای لازم از قبل در نقشه ساخت منزل تعیین شده باشد، میزان دستمزد نصاب آسانسور برای این پروژه کمتر از حالت قبل خواهد بود. 
به طور میانگین، برای استعلام هزینه نصب آسانسور خانگی در سال 1403 با کارشناسان فروش اوج لیفت تماس بگیرید به این دلیل که با توجه به الزامات و مشخصات پروژه این هزینه می‌تواند متغییر باشد. 


هزینه نصب آسانسور کششی و هیدرولیک

برای نصب آسانسورهای کششی که نیاز به چاله دارند نسبت به آسانسور هیدرولیک باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. معمولا برای ساختمان‌هایی که بین 4 تا 11 طبقه دارند، آسانسور کششی با چرخ دنده (آسانسور گیربگس) و برای ساختمان‌هایی که بیشتر از 11 طبقه دارند از آسانسورهای بدون چرخ دنده یا همان سیستم‌های گیرلس و روملس استفاده می‌شود. برای استعلام متوسط هزینه نصب یک آسانسور کششی برای یک ساختمان 4 طبقه با کارشناسان فروش اوج لیفت تماس بگیرید.
در مقابل، برای هزینه نصاب آسانسور برای آسانسورهای هیدرولیک به دلیل نیاز کمتر به برق سه فاز معمولا 10 تا 15 درصد کمتر از هزینه نصاب برای آسانسورهای کششی است. 


دستمزد نصاب آسانسور 1403

بر اساس نرخنامه اجرتی نصابان آسانسور بر اساس نصب ریل، درب، مکانیک، راه اندازی و امور ساختمانی در انواع آسانسورهای کششی با درب‌های اتومات یا نیمه اتومات به صورت زیر می‌باشد:
 

نصب درب و ریل

درب لولایی (ریال)

درب تمام اتوماتیک (ریال)

T70,T50

تماس با شرکت

تماس با شرکت

T90,T50

تماس با شرکت

تماس با شرکت

T90,T70

تماس با شرکت

تماس با شرکت

اجرای مکانیک و راه اندازی

نیمه اتوماتیک (ریال)

تمام اتوماتیک (ریال)

سیستم 1:1

تماس با شرکت

تماس با شرکت

سیستم 2:1 موتورخانه دار

تماس با شرکت

تماس با شرکت

سیستم 2:1 بدون موتورخانه

تماس با شرکت

تماس با شرکت

هیدرولیک نفربر

تماس با شرکت

تماس با شرکت

به عنوان مالک ساختمان و کارفرما باید به این نکته توجه کنید که نقشه کشی و مهندسی آسانسور و خرید قطعات آسانسور هزینه جداگانه ای دارد.
باید دقت کنید که در صورت وجود الزامات خاص در پروژه، دستمزد نصابان آسانسور متغییر خواهد بود. برای مثال، در صورتی که نیاز به مونتاژ کابین درون چاه، نصب سینی زیر درب‌ها، حفاظ روی کابین، نصب چراغ تونلی و اقدامات مشابه باشد، دستمزد نصاب تغییر خواهد کرد. 
بعد از نصب آسانسور باید برای سرویس آسانسور هم هزینه دوره ای را در نظر گرفت که در مطلب جداگانه ای به این موضوع می‌پردازیم. 

 

استعلام دستمزد نصاب آسانسور در مشهد

شرکت اوج لیفت نصابان حرفه ای و کارآمدی را دارد که فعالیت آن‌ها توسط متخصصان فنی شرکت نظارت و تایید می‌شود. با سپردن پروژه نصب آسانسور به اوج لیفت می‌توانید نسبت به کیفیت و کارآیی آسانسور اطمینان بیشتری داشته باشید. چرا که به عنوان بخشی از خدمات پس از فروش، خدمات سرویس آسانسور هم از طریق سرویسکاران حرفه ای این شرکت نیز ارائه می‌شود. با توجه به موارد گفته شده، برای نصب و مشاوره آسانسور و استعلام دستمزد نصب آسانسور بهتر است با مشاوران فنی و فروش اوج لیفت تماس بگیرید. 

عکس های بیشتر

اوج سرویس، پشتیبانی آسانسور

امتیاز دهید
47 رای (5 از 5)

سوالات متداول

آیا هزینه های آسانسور به نصب آن محدود می شود؟

خیر بعد از نصب آسانسور باید برای سرویس آسانسور هم هزینه دوره ای را در نظر گرفت.

آیا توان نصب صفر تا صد آسانسور به یک نفر سپرد؟ 

احتمالا برای نصب صفر تا صد آسانسور باید از چند فرد متخصص کمک گرفت. فرآیند نصب آسانسور به دو بخش کلی نصب الکتریکال و نصب مکانیکال آسانسور تقسیم می‌شود. معمولا نصاب آسانسور در یکی از این دو بخش تخصص بیشتری دارد.

دستمزد نصابان آسانسور در ایران چقدر است؟

در مورد دستمزد نصابان آسانسور نمی‌توان پاسخ یکسانی ارائه داد چرا که این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد.