خدمات مشاوره آسانسور

خدمات مشاوره آسانسور یعنی بهبود ایمنی و عملکرد و کارآیی سیستم آسانسور توسط متخصصین و افراد معتبر در شرکت های معتبر

معنای آسانسور یعنی وسیله ای که به صورت عمودی به عنوان یک سیستم حمل ونقل برای افراد و وسایل ساخته شده است، انواع گوناگونی دارد که بر اساس نیاز، بودجه، فضا هر یک از آن ها طراحی و نصب و اجرا می گردد. در این مقاله به خدمات مشاوره آسانسور می پردازیم. پیش از آن بهتر است با مفهوم خدمات و مشاوره آشنا شویم.

خدمات یعنی اینکه یک شخص یا گروهی عملی را برای بهبود و کمک کردن انجام دهند.

 مشاوره یعنی اینکه اینکه شخص یا گروهی راهنمایی یا پشتبانی  انجام دهند.

خدمات مشاوره عموما بر اساس اینکه در چه زمینه ای باشند و به چه موضوع و شرایطی مربوط باشند مفهوم خود را می گیرند.

خدمات مشاوره در زمینه آسانسور یعنی بهبود ایمنی و عملکرد و کارآیی سیستم آسانسور توسط متخصصین و افراد باتجربه و معتبر که کمک می کنند با بررسی شرایط و نیازها بهترین تصمیم در مورد انتخاب نوع و قطعات آسانسور انجام دهند و به هدف خود یعنی  رفع نیاز کاربران و آسایش و رضایت افراد دست یابند.

آسانسور به عنوان ضروری ترین وسیله در ساختمان ها باید ایمنی و کارآیی بسیار خوبی داشته باشند. با افزایش روند ساخت ساختمان های مرتفع نیاز به مشاوره برای طراحی و نصب و بهره برداری انواع آسانسور و انوع پله برقی ها اهمیت بسیاری پیدا کرده است. 

شرکت های معتبر با تخصص و تجربه در زمینه طراحی و نصب نقش مهم مشاوران را ایفا می کنند تا ایمنی و کارآیی آن افزایش پیدا کند.

خدمات مشاوره آسانسور شامل این است که متقاضی نیاز خود را ازآسانسور عنوان کند که چه ویژگی و نوعی داشته باشد، چه طراحی و مشخصات فنی و قطعاتی داشته باشد، پس از خرید قطعات آسانسور نصب و به بهره برداری برسد و چه خدمات سرویس و نگهداری داشته باشد. در واقع این پروسه خدمات مشاوره آسانسور است که باید قبل از هر چیزی در نظر داشته باشید. 

  دلایل اهمیت مشاوره آسانسور

 نیاز به مشاوره آسانسور بسیار مهم و ضروری است که در ذیل به عمده ترین آن ها خواهیم پرداخت.

 

1افزایش ایمنی و کم شدن حوادث
2بهبود عملکرد سیستم آسانسور

 

  • افزایش ایمنی و کاهش حوادث

متخصصین آسانسور سیستم ایمنی را بررسی و نقاط قوت و ضعف را مشخص می کنند و با یک عملکرد مناسب سطح ایمنی آن را افزایش می دهند که شامل اصلاح فنی، تعمیر و نگهداری، به روزکردن تجهیزات می باشد.

در این راستا سیستم آتش نشانی و اطفاء حریق نیز بررسی می شود. آیا برای زمان آتش سوزی در آسانسور امکانی در نظر گرفته شده است؟ بله، یعنی در زمان آتش سوزی آسانسور باید امکانی برای خارج شدن افراد داشته باشد. این سیستم بررسی و بهبود می یابد تا ایمنی استفاده کنندگان تأمین گردد. 

پس از استفاده از خدمات مشاورین آسانسور آن ها باید برای ایمنی به صورت روزانه و یا در بازه های زمانی مشخص آسانسور را بررسی و این داده ها را نگهداری کنند.  مشکل ها را شناسایی و رفع گردانند.

  • بهبود عملکرد سیستم آسانسور

متخصصین آسانسور با ارزیابی های دوره ای منظم و مناسب علمکرد آن را بررسی می کنند. آنها با چک لیست های آسانسوری که در اختیار دارند آسانسور را بررسی، اطلاعات را ثبت می کنند. مهم ترین بررسی ها عبارتند از سرعت، صدا، ارتعاش ها و پاسخ دهی که مشکلات را نشان می دهند تا بهترین تصمیم گرفته شود.

پس از شناسایی عیوب آن ها با تجربه و دانش خود راهکار لازم را ارائه می دهند. اگر نیاز است قطعه تعمیر و اگر نیاز است قطعه تعویض می گردد. آیا به روزرسانی برای بهبود عملکرد آسانسور در قطعات در نظر گرفته شده است؟ بله، در برخی موارد  پیشنهاد می شود که سیستم آسانسور به روزرسانی شود. در مواقعی که آسانسور زیاد استفاده می شود مثل هتل ها، بیمارستان ها و فرودگاه ها و ... به روزرسانی مهم است چون ارتباط مستقیمی با جان افراد دارد و به خاطر استفاده زیاد استهلاک بیشتری نیز خواهد داشت.

در واقع تمام این بررسی ها برای بهبود عملکرد آسانسور صورت می گیرد که به مالکین و کاربران پیشنهاد می شود برای مدیریت و کارآیی بیشتر یک برنامه مناسب برای خرید و نصب و سرویس و نگهداری داشته باشند. خدمات مشاوره آسانسور همیشه حائز اهمیت بوده است چرا که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می گردد.

حال این سوال طرح می شود که چگونه از خدمات مشاوره آسانسور بهره مند شویم؟ مهم ترین راهکاری که بتوانید از این خدمت بهره مند شوید عبارتند از:

  1. مراجعه به شرکت های آسانسور

  2. مراجعه به ارگان های دولتی مرتبط

  3. استفاده از اینترنت

  4. مشاوره با اشخاص و استفاده کنندگان

     

    اینکه شما بتوانید یک شرکت آسانسوری معتبر در زمینه طراحی،نصب و خدمات سرویس و نگهداری پیدا کنید اولین قدم است. شما میتوانید با مراجعه به سازمان های مرتبط دولتی مثل سازمان صنعت و معدن، سندیکای آسانسور و استفاده از اینترنت و جستجو در آن که لیستی از شرکت های معتبر معرفی می شود و یا حتی مشورت با سازندگان و مالکین و استفاده کنندگان از آسانسورها یک لیست فراهم کنید، وقت بگذارید و تحقیق کنید و سوابق را بررسی کنید و مشاوره بگیرید که چه قطعاتی برای آسانسور مطابق با نیاز و بودجه خود بگیرید، چه طراحی در نظر دارید و پس از نصب و بهره برداری از خدمات پس از فروش و سرویس و نگهداری هم استفاده کنید، بهترین را انتخاب و قرارداد معتبر بنویسید. خدمات مشاوره آسانسور به شما تمام این کمک ها را می کند تا از انتخاب خود پشیمان نشوید. 

     

 

نتیجه گیری

اهمیت خدمات مشاوره آسانسور نقش بسزائی در ایمنی و عملکرد آن دارد چرا که باعث راحتی در جابجایی افراد و کاهش هزینه ها و عمر مفید می شود. با استفاده از آن شما می توانید در زمینه طراحی، نصب و نگهداری شرکتی انتخاب کنید که تجربه و تخصص لازم را داشته باشد و مطمئن شوید که می تواند نیازهای شما را رفع و به شما کمک کند که مشکلات را شناسایی و رفع کند. 

شرکت آسانسور اوج لیفت با مجوز معتبر تحت نظارت سازمان صنعت و معدن و سابقه درخشان در زمینه طراحی و اجرا و نصب و خدمات پس از فروش انواع آسانسور ها و پله برقی ها با بخش فعال اوج سرویس آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان برای شما متقاضیان عزیز است ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با اوج لیفت در تماس باشید. 

 

بیشتر بخوانید

چک لیست سرویس آسانسور

سرویکار آسانسور

سرویس آسانسور در مشهد

قیمت آسانسور

نکات مهم انتخاب آسانسور

عکس های بیشتر

نگاهی به برخی پروژه های آسانسور

امتیاز دهید
47 رای (5 از 5)

سوالات متداول

آیا مجوز های شرکت های آسانسور به روز می باشد؟

بله، تمدید جوازهای شرکت های آسانسور قوانین سختگیرانه ای از سازمان صنعت و معدن دارد که در بازه های زمانی مشخص بررسی و تمدید می گردد.

آیا خدمات مشاوره آسانسور رایگان انجام می شود؟

بله، شرکت اوج لیفت با انجام خدمات مشاوره رایگان آماده خدمات رسانی به کارفرمایان عزیز است.

آیا مجوزهای شرکت های آسانسور باطل می شود؟

بله، در صورت عدم رعایت قوانین سازمان صنعت و معدن و یا تخلفات و حوادث ناخوشایند و شکایت مشتریان این مجوزها باطل می شوند.