رفع نگرانی و ترس خریداران آسانسور

ترس ونگرانی خریداران آسانسور باعث دقت و هوشیاری در خرید می گردد. آنان با اطلاعات کافی و مقایسه بهترین شرکت را انتخاب می کنند.

آسانسور به عنوان وسیله ی جابجایی افراد و ... با گذشت زمان همواره به روزرسانی گردیده و دستخوش تغییرات بوده است به گونه ای که امروزه به روزترین تغییرات دنیای الکترونیک در آن اعمال گردیده است. یکی از مهم ترین مسائلی که در خرید آسانسور باید به آن بپردازیم و شما خوانندگان و کارفرمایان عزیز را آگاه سازیم ترس و نگرانی در خرید آسانسور است. در این مقاله به برطرف کردن این ترس و نگرانی خواهیم پرداخت:

 

 مفهوم ترس در استفاده از آسانسور

 

ترس در استفاده از آسانسور به معنای احساس نگرانی، اضطراب و یا ترس در زمان استفاده از آن باشد. این ترس می تواند به دلایل متفاوتی ایجاد و تشدید گردد. در واقع آسانسور تنها وسیله ی عمودی است که در ساختمان ها به جابجایی راحت افراد و اشیاء کمک می کند. مهم ترین عوامل که باعث ترس در استفاده از آسانسور می شوند عبارتند از:

  1. نگرانی از بسته شدن درب ها و فضای بسته

زمانی که شخصی سوار آسانسور می شود و درب ها بسته می شوند افراد فضای بسته ای را تجربه می کنند که در ارتفاع حرکت می کند و در صورت نقص و مشکل فنی توانایی خروج از آن را ندارید. این ترس در افراد دچار کلاستروفوبیا یا ترس از فضای بسته رخ می دهد.

  1. ترس از سقوط و عملکرد نامطلوب

برخی ممکن است نگران این باشند که آسانسور به درستی عمل نکند و یا در حرکت دچار نقص شود و آسانسور سقوط کند یا توقت ناگهانی داشته باشد عموما این ترس بر اساس تجربه های ناخوشایند قبل و یا تأثیر اخبار منفی در مورد آسانسور است. حوادث نادری که برای آسانسور رخ می دهد مثل گیرکردن در میانه راه، آتش سوزی، عدم ایمنی سیستم های ورود و خروج و ... باعث این ترس می شوند. 

  1. ترس از هم سفری با افراد ناشناس

برخی از افراد زمانی که با افراد ناشناس داخل کابین هستند و شرایط نامطلوبی مثل افراد زیاد، صدا و تهدیدهای احتمالی روبرو می شوند دچار ترس شده و از آسانسور استفاده نمی کنند.

  1. احساس خفگی در کابین آسانسور

اینکه شما در کابین آسانسوری قرار بگیرید و در صورتی که سریع به مقصد نرسید و در زمان استفاده دچار نقص شود ترس از خفگی و عدم رسیدن اکسیژن از اصلی ترین نگرانی ها افراد است. 

این ترس ها و نگرانی ها در استفاده از آسانسور اثری منفی بر رفاه و آزادی افراد می گذارد که باعث می شود از پله ها استفاده کند. 

 

ترس ها و نگرانی های خریداران آسانسور

 

زمانی که کارفرما و مالکین تصمیم می گیرند ساختمانی مرتفع بسازند حتما استفاده از آسانسور را در طرح و نقشه آن لحاظ می کنند. با این وجود باز هم آن ها ترس ها و نگرانی هایی در خرید آسانسور دارند که اهم آن به مواردی که در بالا ذکر شد برمی گردد. این ترس ها هم برای خریداران و هم استفاده کنندگان از آسانسور است و کاملا منطقی هستند چرا که ارتباطی مستقیم با جان افراد و دارایی های آنان دارد.

مهم ترین ترس هایی خریداران دارند عبارتند از :

 

1ایمنی
2عملکرد
3نگهداری و خدمات پس از فروش
4هزینه و بودجه

 

راهکارهای رفع ترس و نگرانی خریداران آسانسور

 

پس از پرداختن به دلایل ترس افراد و خریداران آسانسور حال بهتر است راهکارها و استراتژی هایی که برای افزایش اعتماد آن ها و رفع ترس های آن ها باشد بپردازیم. برخی از این راه ها عبارتند از :

  • ارائه اطلاعات کافی و جامع

مهم ترین راه ارائه اطلاعات است که شفاف، جامع و کامل باشند. تولید کنندگان و فروشندگان آسانسور و شرکت های معتبر باید اطلاعات لازم مربوط سیستم آسانسور، ایمنی، عملکرد، کیفیت، گواهی و استاندارهای لازم به صورت واضح و قابل فهم برای خریداران ارائه دهند. این اطلاعات شامل بازرسی اولیه از پروژه، برداشت مشخصات فنی، انتخاب نوع آسانسور و قطعات، طراحی، نصب و بهره برداری و استاندارد سازی است. 

برای مطالعه بیشتر به مقاله طراحی آسانسور مراجعه کنید.

  • ارائه مدارک  معتبر قطعات 

قطعات و محصولاتی که در آسانسور نصب می شوند با از بهترین برند های معتبر دارای مجوز و گواهی  باشند. در واقع شرکت نصب کننده آسانسور باید بتواند این گواهی ها را ارائه واطمینان خاطر شما را فراهم سازد.

  • خدمات پس از فروش قوی

یکی از اصلی ترین و ماندگارترین راهکارها در رفع ترس خریداران آسانسور پس از انتخاب ونصب آن خدمات پس از فروش و سرویس نگهداری مطمئن و قوی است که اعتماد آنان را جلب می کند. ارائه این خدمات با کیفیت و به موقع نشان دهنده تعهد تولید کننده به ارتقای رضایت خریدار است.

  • پروژه های اجرا شده

شاهد قوی در رفع ترس خریدارن پروژه های اجرا شده شرکت آسانسور معتبر و تجربیات قبلی مشتریان آن است . شما می توانید با بررسی آن در فضای مجازی و اینترنت و بررسی آن و تجربه های افراد در تصمیم گیری خود مطمئن باشید.

برای مطالعه بیشتر به صفحه پروژه های شرکت اوج لیفت مراجعه کنید.

  • استاندارد سازی و اخذ گواهی معتبر آسانسور

نظرات سازمان هایی مثل استاندارد ملی، صنایع و معادن، سندیکای آسانسور و ... به شرکت های آسانسور معتبر دارای گواهی در رفع ترس خریداران بسیار مهم است. سیستم آسانسور باید درست نصب و استاندارد معتبر آن اخذ و تحویل مشتریان گردد.

  • ارتباط مؤثر با خریداران

بسیار مهم است که آسانسور به عنوان یک محصول و کالا چگونه معرفی گردد. خریداران باید آگاه شوند که با نگرانی و ترس آن ها به جا بوده و باعث می شود دقت لازم در انتخاب را داشته باشند. اطلاع رسانی و مشاوره قبل از خرید در رفع این ترس ها بسیار کمک می کند. 

برای مطالعه بیشتر به مقاله خدمات مشاوره آسانسور مراجعه کنید.

 

حضور مدیران آسانسوری در غرفه اوج لیفت

 

 از ویژگی های شرکت های آسانسور معتبر و با تجربه این است که ترس و نگرانی های خریداران و استفاده کنندگان آسانسور را درک کرده و آنان را در خریدی مطمئن و درست همراهی کنند و آنان را آگاه سازند.

پس از بررسی ها لازم امروزه برای رفع ترس خریداران و استفاده کنندگان از فضای بسته کابین هایی با ارتفاع زیاد و طراحی های چشم نواز و زیبا استفاده می شود و حتی مانیتورهایی با تصاویر زیبا و چشم نواز نصب می شوند. برای ترس از احساس خفگی داخل کابین سیستم تهویه و گردش هوا نصب می شود و حتی دسترسی با کلید نیز گذاشته می شود که اگر برق قطع شود این سیستم تا 2 ساعت با باطری کار می کند و اگر آسانسور گیر کند به صورت دائم عمل می کنند. برای ترس از سقوط  در طراحی های آسانسور به روز با استفاده از بهترین و معتبرترین قطعات مثل گاورنر، پاراشوت و ترمز نصب می شوند که در صورت حادثه عمل کرده و خسارت را ناچیز گردانند.

برای مطالعه بیشتر به صفحه طرح های کابین مراجعه کنید.

شعار اوج لیفت این است که، مشتری را آگاه سازید و ترس و نگرانی های آنان را برطرف کنید تا این که بهترین انتخاب را داشته باشد و کالای معیوب و عواقب آن را بشناسد و با خیال راحت از شرکت معتبر و تولید کننده خوب خرید داشته باشد. 

 

ایونت نشریه تخصصی معماری سان

 

نتیجه گیری

 

ترس و نگرانی خریدارن و استفاده کنندگان آسانسور درباره آن مسئله ای حقیقی است که باید توجه شود. با اطلاع رسانی و آگاهی در مورد مزایا و معایب آسانسورها می توانند تصمیم بهتری بگیرند . مشاوره حرفه ای و انتخاب تولیدکننده و شرکت معتبر ترس و نگرانی در خرید را کاهش داده و با اطمینان از مزایا و فواید آسانسورها در ساختمان بهره ببرند.

شرکت اوج لیفت با سابقه بیش از بیست سال دارای مجوز معتبر و گواهی نامه های ایمنی و دسترسی به روزترین امکانات در طراحی های بی نظیر کابین و استفاده از لوازم و تزئینات داخلی و استفاده از برترین قطعات و متریال خارجی  و ایرانی و سابقه درخشان در نصب و بهره برداری بیش از 1000 پروژه موفق و کارآمد آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان با شما خریداران عزیز می باشد.

با اوج لیفت تماس حاصل نمائید.

 

بیشتر بخوانید

 

قیمت آسانسور

بازدید فنی آسانسور

بازرسی ادواری آسانسور

شرکت نصب آسانسور در مشهد

همه چیز در مورد آسانسور

نکات مهم انتخاب آسانسور

مهرفروشی در استاندارد آسانسور

تاریخچه آسانسور

نکات ایمنی هنگام نصب آسانسور

 

 

 

 

 

 

 

عکس های بیشتر

نگاهی به برخی پروژه های آسانسور

امتیاز دهید
47 رای (5 از 5)

سوالات متداول

آیا از ترس و نگرانی خریداران آسانسور سوءاستفاده می شود؟

بله، افراد سودجو و شرکت های غیرمعتبر بااستفاده ازین ترس و نگرانی خریداران آنان را گمراه و کالای معیوبی را به آنان می فروشند.

آیا تکنولوژی در ترس از فضای بسته داخل کابین اثر گذار است؟

بله، استفاده از کابین های با ارتفاع بلند و تزئینات و طراحی های خاص کابین که از تکنولوژی های روز استفاده شده این ترس از فضای بسته کابین رفع گرداننده است.

آیا استاندارد سازی آسانسور در کاهش ترس و نگرانی خریدران اثر گذار است؟

بله، آسانسوری که از شرکت و تولید کننده معتبر خریداری شده باشد و سیستم آن درست نصب شده باشد قطعا گواهی استاندارد دریافت می کند.