نصب آسانسور در عراق

برای نصب آسانسور در کشور عراق ابتدا باید نیازها شناسایی و بودجه در نظرگرفته و توسط شرکت های معتبر و باتجربه انجام گردد.

آسانسور به عنوان یکی از مهم ترین نیازمندی های اساسی و مهم بشر در ساختمان های مرتفع مسکونی، تجاری و اداری در شهرها نقش مهمی را در جابجایی راحت افراد و مواد ایفا می کند. واژه آسانسور به چه معناست؟ آسانسور متشکل از کابین، چاله، موتور، سیم بکسل، تابلو فرمان و ... است که با هم هماهنگ عمل کرده و واژه آسانسور را معنا می کنند. نصب آسانسور زمانی است که شما شرکت آسانسور معتبر را انتخاب کرده و قرارداد بسته و پس از طراحی، ساخت و خرید اجزا به محل پروژه منتقل شده و نصب می گردند. نصب آسانسور در کشور عراق موضوعی است که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت.

 

دلایل نصب آسانسور در عراق

 

در سال های اخیر به دلایل ذیل نیاز به نصب آسانسور در عراق افزایش یافته است.

 

1رشد جمعیت و شهرنشینی
2افراد مسن (پیری جمعیت)
3رشد مراکز تجاری 
4افزایش تعداد توریست

 

رشد جمعیت و شهرنشینی مردم در کشور عراق منجر به نیاز به ساختمان های مرتفع و افزایش رفاه و راحتی افراد منجر به استفاده از آسانسور شده است. در عین حال مطالعات و آمار نرخ پیری جمعیت را در این کشور بالا نشان می دهد که به این خاطر برای راحتی آنان آسانسورها افزایش پیدا کرده اند. با افزایش توریست در جنبه های مذهبی، فرهنگی و جاذبه های خاص مراکز تجاری رو به افزایش یافته است، استفاده از آسانسور در این مراکز به صاحبان کسب و کار کمک ویژه ای خواهد کرد.

 

چالش های نصب آسانسور در عراق

 

استفاده از آسانسور و نصب آن چالش های متفاوتی دارد که به مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت:

  1. ساختمان های قدیمی و فرسوده: بسیاری از ساختمان های این کشور مربوط به دهه های گذشته هستند که امروزه افرادی که در آن ها مستقر شده اند نیاز به نصب آسانسور را ملموس تر احساس کرده اند و نصب آسانسور در ساختمان هایی که فضای کمی برای آسانسور دارند چالش بر انگیزتر است. این چالش اهمیت استفاده از شرکت معتبری که تجربه و تخصص بسیاری در این مورد دارد را نشان می دهد شرکت اوج لیفت با متخصص مجرب و تجربه های فراوان در این مورد همیشه جایگاه ویژه خود را نشان داده است.

  2. محدودیت های مالی: نصب آسانسور نیاز به بودجه زیادی دارد چرا کیفیت و کارآیی بهتر آسانسور رابطه مستقیمی با بودجه دارد. تأمین بودجه برای خرید آسانسور و نصب آن یکی از مهم ترین چالش های آن است. شرکت اوج لیفت با قراداد های معتبر و فرصت های پرداختی مناسب به شما این امکان را می دهد که بسیاری از قطعات را قبل از نصب آن خریداری و یا حتی با قرادادهای مرحله ای آسانسور خود را خریداری و نصب کنید.

  3. افراد متخصص و مجرب: استفاده از نیروهایی که تمام امور آسانسور از نصب، بهره بردای و سرویس آن را به عهده داشته باشند بسیار مهم است متأسفانه در کشور عراق کمبود نیروی انسانی به خصوص در زمینه نصب و سرویس و نگهداری آسانسور وجود دارد که می تواند چالش برانگیر باشد. شرکت اوج لیفت با سابقه درخشان در زمینه نصب و سرویس و نگهداری آسانسور با نیروهای متخصص و مجرب خود در کشور عراق این امر را برای مردم عراق فراهم و آسان گردانیده است.

 

فرصت های نصب آسانسور در عراق

 

در این قسمت به نصب آسانسور و فرصت های آن در عراق می پردازیم که دلایل آن عبارتند از :

 

1بهبود دسترسی ها و زیرساخت های شهری
2افزودن به ارزش ساختمان
3صنعت گردشگری و تجارت
4قطعات آسانسور و نصب آن

 

  • استفاده از آسانسور در ساختمان های چند طبقه  موجب بهبود دسترسی و رفاه حال افراد به خصوص افراد مسن و یا داری معلولیت می شود. دولت عراق در حال حاضر در بهبود زیرساخت های شهری و رفاه افراد سرمایه گذاری کرده است. استفاده از آسانسور و پله برقی در مراکز خرید، فرودگاه ها، پل های عابر پیاده و بیمارستان ها و ... فرصتی را برای شرکت های معتبر فراهم گردانیده است، به دلیل استفاده بسیار این امکان از آسانسور و پله برقی باید قطعات با کیفیت و خدمات پس از فروش معتبر در اولویت قرار گیرد.

  • کارفرما زمانی که یک ساختمان می سازد نصب آسانسور یکی از مواردی است که به ارزش آن می افزاید. این ساختمان ها جذابیت بیشتری در چشم افراد دارند به همین خاطر نصب آسانسور به خصوص در کشور روبه رشدی مثل عراق به عنوان یک فرصت طلایی در ارزش ساختمان است.

  • دولت عراق مثل سایر کشورها برای صنعت گردشگری و تجارت خود اهمیت بسیاری قائل است. کشور عراق یکی از کشورهای مهم مذهبی به خصوص در جهان اسلام است. افتتاح مراکز خرید، رستوران ها، هتل هاو ... در کنار جاذبه های مذهبی و طبیعی آن برای جذب و رفاه حال گردشگران در این مکان ها نیاز به نصب آسانسور را مهم جلوه می دهد. این فرصت را غنیمت شمرده و از نصب آسانسورهای معتبر و با کیفیت نگذرید.

  • در کنار نصب آسانسور که نیاز به شرکت معتبری دارد و نیاز روزافزون به نصب آن به خصوص در کشور عراق، ایجاد یک بازار برای فروش و تأمین قطعات یک فرصت بسیار مناسب به ویژه در صنعت آسانسور است. این خدمت می تواند شامل تولید قطعات، تأمین و واردات تجهیزات ،طراحی و نصب و خدمات سرویس و نگهداری  در زمینه نصب آسانسور و پله برقی می باشد.

service-repair 

 

مراحل نصب آسانسور در عراق 

 

این مراحل شامل:

  1. مطالعه و تحقیق: قبل از ورود به بازار عراقی باید در مورد نیازها، رقابت ها، مقرارت و قوانین و مشتریان اطلاعاتی جمع آوری کنید تا بتوانید با آگاهی وارد بازار آسانسور و نصب آن در عراق شوید.

  2. ارتباط با ارگان ها و نهادها: زمانی که شما بتوانید با نهادهایی مثل وزارت ساختمان و شرکت های ساختمانی و مهندسی و ... ارتباط بگیرید اطلاعات و همکاری با آن ها می تواند به شما در نصب آسانسور کمک بسیار باشد.

  3. دریافت مجوز: زمانی که بخواهیم آسانسوری رانصب کنیم حتما باید از مراجع قانونی مجوز برای آن داشته باشیم. در عین حال باید تمام مدارک مربوط به شرکت و پرسنل و مدارک ایمنی و قانونی برای دریافت مجوز تحویل داده شود.

  4. قرارداد با کارفرما: پس از گذشت تمام این موارد، شرکت نصب معتبر که توانایی لازم را داشته باشد انتخاب و فرآیند خرید، نصب و راه اندازی انجام می گردد. در ادامه آن باید به تحویل آسانسور مطابق با استاندارد ها و خدمات پس از فروش هم توجه شایان گردد.

لازم به ذکر است این مراحل برای تمام کشورها همچون عراق عمومی است اما باید توجه شود که شرکتی معتبر و با تجربه انتخاب کنید تا آسانسور ایمنی کافی را داشته باشد.

استانداردهایی که برای نصب آسانسور در عراق استفاده می شود استاندارهای معتبری چون

  • استاندارد عراقی 1100

  • استاندارد عربی آسانسور  ASME A17.1

  • استاندارد اروپایی  EN81

است. برای اطمینان و آگاهی بیشتر حتما با مراجع ذی صلاح ارتباط گرفته و یا تحقیقات کافی داشته باشید.

 

نتیجه گیری

 

نصب آسانسور فرآیندی بسیار مهم است که با چالش های فراوانی همچون مشکلات مالی، کمبود نیروی انسانی و ساختمان های قدیمی روبرو است در عین حال با مدیریت لازم این چالش ها رفع و نصب آسانسور با قرارداد با شرکت های معتبر اتفاق می افتد. با توجه به نیاز روزافزون به آسانسور به خصوص در کشوری مثل عراق و فرصت های موجود می توانید به بازار پررونق صنعت آسانسور دست یابید.

شرکت اوج لیفت دارای مجوز معتبر و رسمی از صنعت و معدن و سندیکا در زمینه نصب آسانسور و پله برقی با سابقه درخشان و پروژه های معتبر در ایران و کشورهای هم جوار به خصوص در کشور عراق آماده همکاری با شما کارفرمایان عزیز عراقی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان اوج لیفت در تماس باشید.

 

مقالات مرتبط

 

همه چیز در مورد آسانسور

خدمات مشاوره آسانسور

بازدید فنی آسانسور

نکات مهم انتخاب آسانسور

نکات عقد قرارداد در خرید آسانسور

قیمت آسانسور

 

 

 

عکس های بیشتر

نگاهی به برخی پروژه های آسانسور

امتیاز دهید
47 رای (5 از 5)

سوالات متداول

آیا شرکت اوج لیفت سابقه نصب در کشور عراق را دارد؟

بله، با بررسی سوابق درخشان این شرکت در پروژه های کشور عراق می توانید در این امر مطمئن شوید.

آیا شرکت اوج لیفت می تواند نیروهای خود را به کشور عراق بفرستد؟

بله، این شرکت بر اساس قراردادی که با کارفرمایان خود در کشور عراق منعقد می کند نیروهای متخصص و پرسنل فنی خود را ارسال و عملیات نصب و بهره برداری را انجام می دهد.

آیا قوانین و استانداردهایی برای آسانسور ونصب آن در کشور عراق وجود دارد؟

استاندارد عراقی 1100 استاندارد ASME A17.1 استاندارد EN81