ثبت نام برق سه فاز در مشهد

متقاضیان ثبت نام برق سه فاز در مشهد و دریافت انشعاب برق باید از طریق مراجعه به دفتر مرکزی شرکت برق منطقه‌ای فرآیند ثبت نام را آغاز کنند.

ثبت نام برق سه فاز در مشهد، فرآیندی ضروری و اساسی برای شهروندان و صنایع و مراکز تجاری این شهر است و متقاضیان دریافت انشعاب برق مشهد باید به دفتر مرکزی شرکت برق منطقه‌ای مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام را آغاز کنند. 
برق سه فاز یکی از راه حل‌های بسیار موثر در راه اندازی و تامین انرژی برای صنایع، کارگاه‌ها و واحدهای تجاری است. با توجه به اهمیت استفاده از برق 3 فاز، ثبت نام برای آن نیز یک ضرورت است. در ادامه این مقاله، شما را با مراحل، مدارک و روند دریافت برق سه فاز آشنا خواهیم کرد.

برق 3 فاز چیست؟

سیستم‌های توزیع برق انواع مختلفی دارند، یکی از انواع آنها برق سه فاز است. در سیستم برق 3 فاز، سه جریان متناوب به نام فازها به صورت همزمان و با فاصله‌های 120 درجه الکتریکی از یکدیگر تولید می‌شوند. مهمترین ویژگی‌های برق سه فاز که باعث تاثیر ویژه آن در صنعت، تجارت و سایر کاربردهای متنوع می‌شود شامل موارد زیر است.

  • استحکام

  •  کارایی بالا

  • انتقال انرژی با کیفیت در مسیرهای طولانی

برق مورد نیاز برای آسانسور نیز همان برق سه فاز است. بنابراین ثبت نام برق 3 فاز در مشهد، یکی از اقدامات پر تقاضا برای در شهر مشهد است.

شرایط انجام برق سه فاز در مشهد

درخواست و ثبت نام برق سه فاز در مشهد و سایر شهرها یکسان است. به این منظور شما باید شرایط خاصی را طی کنید. مهمترین شرایط انجام و دریافت برق سه فاز در مشهد، پیشرفت فیزیکی 80 درصدی پروژه است. سپس شما می‌توانید مراحل ثبت نام برق 3 فاز را طی کرده و نسبت به درخواست انشعاب برق مشهد اقدام کنید.

8 مرحله ثبت نام برق 3 فاز در مشهد

چنانچه قصد ثبت نام برق سه فاز در مشهد و دریافت انشعاب برق 3 فاز را دارید، باید مراحل زیر را طی کنید.

  1.     کارفرما باید درخواست برق 3 فاز خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت یا سایت شرکت توزیع نیروی برق ثبت کند.

  2.    در مرحله دوم، باید کارشناسی‌های اولیه توسط کارشناس اداره برق انجام شود. سپس باید محل تابلو و شرایط نصب به کارفرما اعلام شود.

  3.     زمانی که شرایط نصب تابلوی برق مهیا شود، پیامک تایید برای کارفرما ارسال می‌شود.

  4.    در مرحله چهارم باید شرکت آسانسوری و شرکت اجرایی چاه ارت مورد تائید شرکت توزیع نیروی برق توسط کارفرما انتخاب و تائید شود.

  5.     قیمت انشعاب برق 1402 مشهد 6.322.000 ریال (طبق تعرفه سال 1402) است. کارفرما باید این مبلغ را به حساب شرکت بازدید کننده از محل پروژه واریز کند. این شرکت موظف است در طول یک سال، یک الی دو مرتبه شرایط پروژه را بررسی کند تا اینورتر تابلو فرمان و یو پی اس مطابق با شرایط وضع شده توسط شرکت آسانسوری باشد و اگر آن سیستم در طول یکسال به درستی کار نکند بدین معناست که آن شرکت آسانسوری به تعهدات خود درست عمل نکرده است که در نتیجه اسم آن شرکت از کارتابل اداره برق حذف می‌شود.

  6.     تایید مشخصات تابلو فرمان و یو پی اس  اجرا شده توسط شرکت آسانسوری انتخاب شده در کارتابل اداره برق.

  7.     مراجعه کارفرما به دفتر پیشخوان دولت برای پرداخت هزینه‌های کنتور.

  8.     و در آخر، مرحله ساخت تابلو و نصب کنتور و اجرای آن است.

مدارک ثبت نام برق 3 فاز در مشهد

در صورتی که قصد ثبت نام برق سه فاز در مشهد را دارید باید پیش از مراجعه به دفاتر پیشخوان و مراکز معتبر جهت انجام ثبت نام، کلیه مدارک لازم را تهیه کنید. به منظور اطلاع ز مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست برق 3 فاز در مشهد، می‌توانید سری به مقاله ثبت نام برق سه فاز بزنید.

آیا دریافت برق یو پی اس اجباری است؟

در سال‌های گذشته، دریافت برق یو پی اس اجباری نبود، به همین علت میزان تقاضا برای ثبت نام برق سه فاز در مشهد همانند سایر شهرها بسیار پایین بود. از تابستان 1401 به علت مشکلات مدام قطعی برق، وجود یو پی اس اجباری شد. علاوه بر یو پی اس، اینورتر نیز اجباری شد که مزایای زیر را به همراه دارد.

  • جلوگیری از شوک لحظه استارت

  •  کاهش مصرف انرژی

شرکت‌های معتبر آسانسوری

یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان ثبت نام برق سه فاز در مشهد، انتخاب درست شرکت‌های معتبر آسانسوری است. معیارهای انتخاب این شرکت‌ها تخصصی است و باید توسط افراد متخصص و خبره صنعت آسانسور انجام شود. به همین علت توصیه می‌کنیم از لیستی که در سایت اداره صنایع و معادن و شرکت اداره برق ثبت شده است برای انتخاب این شرکت‌ها استفاده کنید.
درخواست انشعاب برق مشهد
یکی از مراحل کلیدی فرآیند اتصال به شبه برق، درخواست انشعاب بر در مشهد است که در سایر شهرها نیز این مرحله باید طی شود. پس از ارسال و ثبت این درخواست، افراد یا شرکت‌ها امکان اتصال به شبکه برق ملی و بهره مندی از خدمات انرژی برق را دارند. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات لازم برای ثبت درخواست و ثبت نام برق 3 فاز در مشهد را مشاهده کنید.

شماره

اطلاعات مورد نیاز
 

1

نوع و میزان بار مصرفی

2

موقعیت مکانی

3

  نیازهای فنی مربوط به اتصال به شبکه

برق سه فاز لازم برای انواع آسانسور

ثبت نام برق سه فاز در مشهد و سایر نقاط ایران، برای استفاده از این نوع برق در صنایع، مراکز تجاری و آسانسوری است. برق سه فاز برای مراکز مختلف، متفاوت است که شما باید بر اساس همان مکان و شرایط این برق را انتخاب کنید. برق مورد نیاز برای هر آسانسور، بسته به نوع آسانسور از 25 آمپر تا 50 آمپر متفاوت است.

کابل 3 فاز مورد نیاز برای آسانسور

پس از طی کردن مراحل ثبت نام برق 3 فاز در مشهد و سایر شرایط، نوبت به انتخاب کابل 3 فاز مورد نیاز برای آسانسور است. بهترین کابل سه فاز برای آسانسور از 5 در 6 شروع می‌شود و بسته به نوع آسانسور و مسافت از محل تابلو فرمان تا موتور خانه متفاوت است.

کلام پایانی
در حال حاضر، با توجه به مشکلات مدام قطعی برق، دریافت برق یو پی اس و اینورتر اجباری شده است. به همین علت ثبت نام برق سه فاز در مشهد برای کلیه شرکت‌ها و مراکز این شهر حائز اهمیت است. البته به منظور اطمینان از اعتبار شرکتی که در آن ثبت نام را انجام می‌دهید، باید به شرکت‌های موجود در اداره صنایع و معادن و شرکت اداره برق مراجعه کنید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام برق 3 فاز در مشهد، می‌توانید از طریق مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان اوج لیفت اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

عکس های بیشتر

نگاهی به برخی پروژه های آسانسور

امتیاز دهید
47 رای (5 از 5)

سوالات متداول

چطور قبل از بستن قرارداد، شرکت معتبر را انتخاب کنیم؟

اسامی شرکت های معتبر آسانسوری و اجرایی چاه ارت در سایت اداره صنایع و معادن و شرکت اداره برق ثبت شده است.

برای هر آسانسور چه برق 3 فازی نیاز داریم؟

بسته به نوع آسانسور از 25 آمپر تا 50 آمپر متفاوت است.

به چه تعداد برق 3 فازی نیاز داریم؟

یک عدد برق 3 فاز بسته به نوع آسانسور استفاده میشود.

چه نوع کابل 3 فازی مورد نیاز است؟

از 5 در 6 شروع میشود و بسته به نوع آسانسور و مسافت از محل تابلو فرمان تا موتور خانه متفاوت است.